Welkom in Ryptsjerk! Welkom in Ryptsjerk!

Welkom op de site van de Protestantse Gemeente van Ryptsjerk,
Ryptsjerk is vooral bekend door de molen en de eerste mensen die zich op het ijs wagen. In oude tijden was ons dorp een geliefd toevluchtsoord van de 'rijke' mensen uit de stad, die op deze zandstrook een statige buitens lieten bouwen. In de kerk zien we daar ook iets van terug: de Riedstra-bank en die van de heer Van Ypeij! Zijn bank staat rechts van de ingang zodat je goed zicht hebt op het orgel (door hem zelf geschonken).
Ryptsjerk kenmerkt zich nu als een open dorp voor alle lagen van de bevolking. Naast pensionado's vestigen zich ook jonge gezinnen. Op cultureel gebied worden verschillende activiteiten ontplooid. De kerk is daarbij vaak aanwezig: ze biedt ruimte (gebouw) of doet mee. De kerk is voor het hele dorp!

Op deze website kun je van alles vinden over de kerk. In de menubalk aan de bovenkant kun je de onderwerpen kiezen. Surf eens rond op deze website om te kijken wat de kerk te bieden heeft. Wil naar het besloten gedeelte voor leden en vrienden klik dan op inloggen. Ben je nieuw, meld je dan aan via de scriba.

U bent natuurlijk ook van harte welkom in de kerk zelf, op zondag (zie het menu "Kerkdiensten"). Als u opmerkingen of suggesties heeft voor onze website, aarzel dan niet en neem kontakt op met de scriba: scribapknryptsjerk@gmail.com