Startzondag 15 september 2019 Startzondag 15 september 2019
Zondagmorgen 15 september stond de kerkdienst al in het teken van verhalen. Naast de bijbellezing over Mozes en de brandende braamstruik las dominee Pit een verhaal uit ‘Lachen in de regen’ een verhaal over Cees, een stadsjongen, die ging logeren op het platteland. Ook daar was vuur (van onweer) maar geen brand. Het geheel van de liturgie maakte, dat we een mooie viering hadden.
Om 16.30 waren alle gemeenteleden uitgenodigd op de Johannahoeve. Ongeveer 20 mensen waren bij de koffie/thee en cake in de ruimte (naast de kaaswinkel). De jonge dames/heren Van Eijden/Reitsma verzorgden de catering!
Na een verhaal door Jacoba over de nieuwe pastoor, die vermomd als bedelaar in de kerk kwam en werd genegeerd, aan het eind van de dienst naar voren kwam en zich voorstelde als nieuwe pastor. Een confronterend verhaal, maar wat doen wij als iemands uiterlijk ons niet aanstaat?
Bij een tweede bakkie gingen de groepen aan de slag met stripverhalen. Elke groep kreeg de opdracht de zes kaartjes van de zes Bijbelverhalen in een goede volgorde te leggen. Er kwamen nog meer gasten binnen, zelfs ons jongste gemeentelid Rein Jan.
Om zes uur was het tijd voor (twee soorten!) soep, brood en salade (Jacoba het was voor elkaar!) terwijl iedereen zat te eten, vertelde Douwine een verhaal van de ontheemde eekhoorn, die dankzij de bosbewoners zijn verhaal kwijt kon en er weer bij durfde te horen.
Na het eten kon iedereen naar buiten, daar zat het muziekgroepje ‘Stielstra en co’ zich al warm te spelen en had Johnny de badkuip klaar gemaakt voor het vuur. Even later zaten we met een grote kring om het vuur. We zongen verschillende kampvuur liederen met een christelijk tintje, ook las Ilse een verhaal uit de Bijbel en vertelde ds Pit een verhaal.
Al met al een mooie dag, de temperatuur liet het wat afweten, maar het bleef droog. Het verhaal gaat door, al dan niet begeleid door een kampvuur!